Husleverantörer 26 feb 2020

Prisad kundnöjdhet får fler att välja Bra Hus

Få husföretag kan med samma rätt som Bra Hus, säga att de jobbar långsiktigt och familjärt. Men har det någon betydelse för kunderna att familjeföretaget idag, mer än 115 år efter grundandet, prisas för nöjdast kunder? Ja, särskilt när man inser att Bra Hus hållbarhetstanke omfattar produktens beständighet, företagets fortlevnad, traktens arbetstillfällen och inte minst naturen varifrån den omtalade träkvaliteten kommer.

Kristina Hedlund, VD och barnbarnsbarn till grundaren, har nyss återkommit till familjeföretaget i Dalarna efter att i Stockholm ha mottagit pris för mest nöjda kunder, i konkurrens med landets hustillverkare.

–Jag tror att kommande kunder kan känna ännu mer trygghet av att tidigare köpare är så nöjda. Kundnöjdhet omfattar ju allt. Till exempel att man upplever kvalitetskänslan i alla detaljer, även när huset åldras. Och att vi finns med som stöd under hela resan, från offert till inflyttning. Furudal och Siljansområdet är ju berömda för sin trädkvalitet, men att sågverket dessutom ägs av vårt systerbolag gör att vi även kan säkra kvaliteten innanför våra väggar.

I huskatalogen ser vi att det breda sortimentet spänner sig från små traditionella enplanshus upp till stora och komplexa tvåvåningshus. De flesta standardmodeller kan dessutom anpassas om kunden har personliga önskemål.

–Det händer ibland att kunder har sina drömmars hus på en enkel skiss, och tack vare vårt utbuds bredd och anpassningsbarhet så kan vi oftast utgå från standardmodellerna, och det blir ju billigare för kunden. Men, ibland vill de ha något helt unikt, och då skapar vi även det, berättar Kristina.

Från lantligt till futuristiskt

I katalogen finns många stilar, från lantlig tradition till modern funkis:

–Jag tycker att modellen New England 170, är oerhört snygg med sin inbjudande veranda och två våningar. Ytan inne är mycket öppen, med naturlig kontakt mellan rumsavdelningarna. Men samtidigt är jag lika förtjust i Vision 160, som har betydligt modernare look. Dess tre huskropparna formar ett H, sett uppifrån, vilket ger en spännande karaktär.

Det råder en familjär känsla från produktion till försäljning, och även om det finns fog för stolthet, så märks aldrig någon snobbighet. Relationen till besökande kunder präglas av värme, personlighet och öppenhet.

–Besök gärna vår hemsida, eller kontakta oss direkt för kataloger. Vi har nyligen släppt en helt ny serie exklusiva fritidshus, avslutar Kristina.

www.brahus.se

Text: Tom Swales

Annons