Byggnation Byggnation
Inredning Inredning
Livsstil Livsstil
Mäklare 13 feb 2020

Smarta kampanjer ökar buden till Mäklarhusets kunder

Mäklarhuset har lanserat nya nätbaserade annonspaket för att ge de säljande kunderna ännu fler spekulanter. Interna mätningar har redan visat att kampanjerna har gett upp till 50 procent fler intressenter, och upp till 25 procent fler visningsbesökare. Mäklarhuset i Partille, Lerum och Härryda är några av kontoren som konstaterar att de nya kampanjerna är lönsamma för kunderna.

Catrin Tengfjord på Mäklarhuset förklarar flera av de nya möjligheterna, som ingår i konceptet ”Smart annonsering”:

–Ja, våra säljande kunder kan välja att öka sin exponering både i de stora tidningarna och på sociala medier. Vi har fördelaktiga avtal med GT, Expressen, Dagens Nyheter, Helsingborgs Dagblad, Sydsvenskan och Dagens Industri. Kunden kan själv välja vilka tidningsmedier som känns relevanta, och vi ger naturligtvis råd om vilket annonspaket som lönar sig för deras bostad. 

I samarbete med den prisade svenska kampanjbyrån AdFenix, erbjuder Mäklarhuset även effektivare annonsering på Instagram och Facebook, för att nu nå ännu fler spekulanter.

–De av våra säljande kunder som väljer våra extrapaket för sociala medier, har fått fler besökare på visningen och därmed fler budgivare, så visst är det lönsamt. Att koncepten går under namnet Smart är ingen slump. Annonserna exponerar bostaden för människor som mycket troligt skulle älska, eller rent av söker, just ett sådant hus. Det beräknas utifrån de egenskaper som vi alla visar när vi använder sociala medier. Var vi lever, vår familjekonstellation, vad vi intresserar oss för och många fler matematiska algoritmer, förklarar Catrin.

Smartsök för Lerum, Partille, Härryda

Mäklarhuset har även lanserat en smartare söktjänst på hemsidan. Den kan dels hjälpa användaren upptäcka bostäder som uppfyller mer personliga önskemål, på orter som den sökande kanske själv inte tänkt på. Ägarna Catrin Tengfjord, Ulf Hagdahl, Anja Hartvigsen och deras kollegor är övertygade om att Smartsök särskilt gynnar kunder i Partille, Lerum och Härryda.

–Visst. Många som letar bostad känner inte Göteborgs alla kranskommuner, och vet då inte att det är bekvämt pendlingsavstånd in till Göteborg. Det fantastiska är att man i dessa trakter kan få mycket mer boende för mindre slant och större tillgång till natur, jämfört med inne i Göteborg. Många av oss här på Mäklarhuset är själva boende i våra arbetsområden och kan allt om samhällsservicen på orten.

En annan satsning som Mäklarhuset gör tillsammans med sex andra mäklarkedjor, är etableringen av söksajten Boneo, som ska konkurrera med Hemnet, berättar Catrin:

–Ja, Hemnet tar ju rejält betalt av våra säljande kunder. Den nya sajten, Boneo, utvecklas ständigt med ännu smartare sökfunktioner och gör det billigare för kunderna att exponera sina bostäder.

Se mer: www.maklarhuset.se

Text: Tom Swales

Annons