Kunden ska aldrig vara en i mängden är mottot hos Ebad & Partners Fastighetsmäkleri, som gärna lägger mer krut på varje uppdrag. I stället för att jonglera en stor mängd anonyma försäljningar, så är de ständigt tillgängliga för både säljande och köpande kunder, och satsar passionerat på varje bostad.
Kunderna bjuds på en härlig upplevelse när de besöker teamets stilfulla kontor, på Sörhallskajen 24. Utanför går den härliga kajpromenaden, och utsikten över älven är minst lika rogivande inifrån den nyrenoverade bobutiken.
–Vi vill att kunden ska känna sig speciell, och bevisar det med ett tydligt ansvar i varje uppdrag. Vissa i vårt team har jobbat i större organisationer, och upplevde då hur kunder ibland behandlas på löpande band. Men här får varje enskild kund mer service. Ambitionen är att första mötet ska leda till en lång och stark relation, så kunden vill återkomma genom livets olika boendeformer, förklarar grundaren Pedram Ebad.
Kollegan, mäklaren och juristen Roy Winqvist håller med Pedram när han förklarar att kunderna får en exklusiv premiumtjänst utförd, men till rimligt pris.
–Kunden får ringa oss även om det är mitt i fredagsmyset, för frågor och goda råd. Vi tar oss gärna tid att visa fastigheten en extra gång, eller förhandla ytterligare ett varv för att säljaren ska få sitt önskade pris, och köparen ska få den önskade bostaden. Just den där extra insatsen har lönat sig rejält för så många av våra säljande kunder. Men sådant kan man inte förvänta sig av stora mäklarföretag som kräver kvantitet, menar Pedram.
Kvalitativare foto och prospekt
För att attrahera många spekulanter och därigenom få högre bud, krävs en lockande presentation.
–Ja, även där jobbar vi unikt. Våra kunder får nämligen besök av en av Sveriges bästa fotografer, som dessutom personligen redigerar alla bilder innan publiceringen. Han kan då återge bostadens rätta upplevelse och nyanser på ett mer korrekt sätt, än de bildredigerare i Asien som mäklarbranschen ofta anlitar. Hemnet tilldelade oss nyligen diplom för ’mest klickade annons’. Vi tar oss tid att beskriva fastigheterna i mer individuella och lockande texter, och de väldesignade prospekten trycks på exklusivt kvalitetsmaterial, understryker Pedram.
Teamet hos Ebad & Partners erbjuder även juridiska tjänster som bouppteckningar, samboavtal och arvskiften. Och kontorets koordinator, Nikki, och marknadsstrategen Rachell instämmer i Pedrams övertygelse om att kunder förtjänar äkta service.
–När jag tidigare var anställd så rankades jag av alla underbara kunder som landets fjärde mest rekommenderade mäklare, vilket var mycket hedrande. Då förstod jag att kunderna värdesätter ett personligt engagemang, som dessutom blir lönsamt för dem. Därför satsade vi på det när vi startade Ebad & Partners, avslutar Pedram.
Text: Tom Swales
Sugen på mer tips? Läs vår senaste artikel om att köpa nytt spabad här.